AIDP Tüzüğü
ULUSLARARASI CEZA HUKUKU DERNEĞİ TÜZÜĞÜ (10 EYLÜL 1994)
I- GENEL HÜKÜMLER
MADDE 1: KURULUŞ VE GÖREV
1- Uluslararası Ceza Hukuku Derneği , 1924 yılında kurulmuştur. Merkezi ve İdari sekretaryası tüzüğe göre Paris olarak belirlenmiştir.
2- Yönetim Kurulu’nun kararı ile Genel Sekreterya’ya görevlerini ifa etmede ve derneğin amaçlarını yerine getirmede yardımcı olmak üzere Genel Sekreterya ile irtibat halinde olan yardımcı merkez veya idari sekretaryalar kurulabilir.
MADDE 2 : İLKELER
1- Uluslararası Ceza Hukuku Derneği ,suç, önleyici tedbiri ve suçu önlemeyi suç ve suçlu bilimi açısından değerlendirirken, toplumun ve suçlunun hukuki garantilerinin de dikkate alınmasına önem vermektedir.. Yasamanın ve Kuruluşların gelişmesinin ve yükselmesinin her zaman daha insancıl ve etkili bir adalet ile mümkün olacağını öngörmektedir.
2- Dikkatini, çalışmalarının amacını ve tüm temel hukuk sistemlerindeki reformları yazılı hukuk kadar örf ve adet hukukunu da dikkate alarak, uluslararası ceza hukuku alanına olduğu kadar temelde usul hukukuna da odaklamıştır.
3- Faaliyetlerinin ifası sırasında , Birleşmiş Milletler nezdinde danışma statüsüne sahip hükümete ait olmayıp bilimsel bir oluşum olan Dernek, Birleşmiş Milletler Şartı ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesine bağlı prensipler uyarınca kurulmuştur.
MADDE 3 : GENEL MUHAKEME
Derneğin faaliyeti tamamen bilimseldir. Farklı okullar ve ceza hukuku teorileri arasında taraf olmaz. Önceki maddede belirtildiği üzere , üyeleri insanlık prensipleri çerçevesinde , fikirlerini serbestçe savunabilirler.
MADDE 4 : FAALİYETLER VE İŞBİRLİĞİ
1- Görevini yapmak üzere, Dernek, değişik ülkeler arasında ceza hukuku eğitimine ve uygulamasına yönelmiş ve suç, sebepleri ve çareleri ile ilgili maddi ve biçimsel ceza hukukunu gerekçeli ve bilimsel ilerlemeye yönelik uyumlu bir fikir değiş tokuşunu ve samimi bir işbirliğini oturtmaktadır.
2- Dernek, aynı faaliyetleri olan diğer dernekler ve organizasyonlarla işbirliğine gider.
MADDE 5- FAALİYET ARAÇLARI
1- Dernek faaliyetini yapmak ve amaçlarını gerçekleştirmeyi öncelikle;
a- Yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak için , değişik ülkelerdeki milli gruplarla çalışmak ile,
b- Uluslararası Ceza Hukuku Dergisi adlı resmi organın periyodik yayını ve diğer çalışmaların yayını ile,
c- Resmi işlemleri yayınlanan Uluslararası Ceza Hukuku Kongreleri aracılığı ile,
d- ONU, UNESCO veya diğer organizasyonların , anketlerine , konsültasyonlarına, ekspertizlerine veya kendi faaliyet alanını genişleten , gerek ulusal gerek uluslararası planda kollokyumlara katılarak ,sağlamaya çalışmaktadır.
2- Bu sayım tahdidi değildir. Tüzük ile öngörülen kurallar ve sınırlamalar
çerçevesinde , dernek amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik çalışmalara veya işbirliğine girebilir.
MADDE 6- DİLLERİN KULLANIMI (TERCİHİ)
1- İdari veya kişisel raporlar için , herkes genel olarak tanınmış bir dili kullanabilir.Diğer diller için , fransızcaya veya ingilizceye yapılan çeviriler çalışmaların ve Dernekteki iletişimin kplay olması açısından tercih edilmektedir.
2- Uluslararası Kongrelerde , başlıca kullanılan dillerin çevirileri kongre düzenleyicileri tarafından yapılması tercih edilir.
II- DERNEĞİN YAPISI VE DERNEK ÜYELERİ
MADDE 7- YAPISI
Uluslararası Ceza Hukuku Derneği;
1- Milli gruplar
2- Asaleten üyeler, bireysel veya kollektif üyeler,
3- Onur Üyelerini.
kapsar.
MADDE 8- MİLLİ GRUPLAR
1- Mili Gruplar, değişik ülkelerde Yönetim Kurulu ile bağlantılı olarak , tüzük çerçevesi ve anlayışı içinde kurulabilirler. Her ülkeden , sadece bir milli grup derneğe girebilir.
2- Ceza Hukuku , Ceza Usul Hukuku, Ceza İnfaz Hukuku, Kriminoloji, Kriminalistik, Sosyoloji Profesörleri, Hakimler ve Avukatlar, Adalet Bakanlığına bağlı devlet memurları ve ceza infaz yönetim kurulları ve polis, Adli Tıp doktorları, psikiatrlar, psikologlar ve bu değişik disiplinler çerçevesinde ihtisaslaşmış kurumlarda çalışan araştırmacılar ve daha genel bir ifade ile ilgili değişik bilim alanları temsilcileri derneğe üye olabilirler.
3- Milli Gruplar, kendilerine uygun olan ve tüzük ve yönetmeliklerde öngörülen şekil ve sürelerde idare ve yönetim organlarını tayin edir, serbestçe örgütlenebilirler.
4- Derneğin Yönetim Kurulu’nda temsil edilmek üzere temsilcilerini belirlerler. Uluslararası Ceza Hukuku Kongrelerine raportörlerin ve Derneğin anketlerinde ve yayınlarında eser sahiplerinin katılımını sağlarlar. Yönetim Kurulu’na yazılı ve teşvik edici öneriler getirebilirler, belli bir konuyu müzakere etmek veya karara bağlamak için toplantı talep edebilirlre ve Genel Meclisin kararına ve çalışmasına sunmak üzere sorular yöneltebilirler.
5- Derneğe katılım ve görevler, milli grupların karar almasında , diğer gruplarla yorum yapmasına Derneğin programında sunmuş olduğu konularla ilgili bütün milli, bölgesel çalışmalarında özgürlüklerine müdahale edilmeyecektir.
MADDE 9- BİREYSEL VE KOLLEKTİF ÜYELER.
1- Dernek, yukarıda sayılan niteliklere sahip ve bir milli derneğe üye olmamış bireyleri tüzüğün gereği aidatını ödemek koşuluyla kabul edebilir.
2- Ortaklıkları ve bilimsel oluşumları talep ettikleri ve Kurul tarafından belirlenmiş yıllık aidatını ödemek kaydıyla üye olarak kabul edebilirler. Derneğe üye olarak kabul edilen ortaklık , Derneğin üyesi olarak kendisini temsil ve görevlerinşi ifa etmek üzere bir temsilci belirler.
3- Bireysel veya kollektif üyelerin hepsi , Derneğin iki üyesi veya Kurulun bir üyesi tarafından önerilip, Yönetim Kurulu’nun, ünvanları doğrultusunda yapacağı bir incelemeyle kabul olunur.
MADDE 10- ONURSAL ÜYE
Başkanın Ünvanı, genel Sekreter veya Onursal üye Yönetim Kurulu ile Derneğe üstün hizmetler vermiş kişiler için hüküm koyabilir.
Onursal Üyelerin aidat ödeme zorunlulukları yoktur.
Müzakerelerde , Yöneim Kurulu üyelerinden onursal üye seçilenler oy verme haklarını da muhafaza ederler.
MADDE 11- ÜYELERİN HAKLARI
1- Asil üyelerin, onursal üyelerin, kollektif üyelerin temsilci delegelerinin Genel Mecliste bulunma hakları,öneri getirme ve kararlara katılma hakları vardır.Yöneti Kurulu’nca belirtilen şartlar uyarınca, talepleri halinde Derneğin yayınlarından edinebilirler.
2- Ünvanları, geçerliliği senelik aidatları ödendikçe yenilenen üye kartlarında belirtilmektedir.
3- Bütün bireysel üyeler kurallar ve tüzükler çerçevesinde , Derneğin görevlerine seçilebilirler.
MADDE 12- ÜYELİK ÜNVANININ KAYBI
1- Üyelik ünvanı,
a- Bireysel üyenin ölümü veya kollektif üye ise dağılma ile,
b- Mevcut senelik faaliyetin sonu için, Başkana veya Dernek Genel Sekreterine veyahut ilgili milli gruba hitaben , ki bu koşulda zaman geçirilmeden Genel Sekreterle irtibata geçilir, yazılı istifa ile,
c- Üyelik aidatının ödenmemesi halinde , aidatın ödenmemesinin sonuçlarını bildiren yazılı ihtarın gönderilmesinden sonra altı aylık süre içinde , Yönetim Kurulu kararı üyeliğin silinmesi ile,
2- Üyelik vasfı kaybı ihtiyacı halinde ,üyelikten ihracına müdahale edebilir,
a- İhraç, Derneğin çıkarlarını veya prestijini zedeleyecek nitelikteki özel koşulların varlığı halinde , Yönetim Kurulu toplantısında mevcutveya temsil edilen üyelerin üçte ikisi (2/3) tarafoından karar verilir.
b- İhraca, ilgiliye altı aylık süre içinde savunma olanakları sağlanmadığı sürece karar verilmez. İhraca karşı itiraz yoluna gidilemez.
III- DERNEĞİN ORGANLARI
MADDE 13- DERNEĞİN ORGANLARI
1- Genel Meclis
2- Yönetim Kurulu
3- Yürütme Komitesi dir.
MADDE 14- GENEL MECLİS, YAPISI VE TOPLANTI
1- Genel Meclis nitelikleri doğrultusunda Derneğin bütün üyelerinden oluşur ( onursal üyeler, milli grubun üyeleri, bireysel veya kollektif üyeler).Yönetim Kurulunun tarihini ve yerini belirleyeceği daveti üzerine toplanır. Her halukarda , Genel Meclis, her Kongreden sonra toplanır.
2- Genel Meclis’in gündemini Yönetim Kurulu belirler. Meclisin iş idaresi Derneğin Yürütme Komitesi’nden oluşur.
3- Düzenli olarak toplantıya davet olunup ve toplanan bir Meclisin , bütün koşullarda, tüzük çerçevesinde teklif verme ve karar alma hakkı vardır.
MADDE 15- GENEL MECLİS’İN GÖREVLERİ
1-Genel Meclis’in yetkileri sırasıyla;
a- Yönetim Kurulu’nu ve Yürütme Komitesi’ ni atar ve yenilenmelerini sağlar.
b- Kendisine sunulan gündem çerçevesinde, Yönetim Kurulu tarafından takdim edilen Derneğin genel ve mali durumu hakkında raporları ele alır, sorular üzerine müzakere yapar, kendisine sunulan gündemdeki veya Meclisin en az yirmi üyesinin yazılı ve imzalı önergesi üzerine teklifleri karara bağlar.
c- Hesapları ve genel iktisadı onaylar ve hesaptan , Yönetim Kurulu’na ve Yürütma Komitesi’ne ibra eder.
d- 1Derneğin feshini ve mallrın tasfiyesini belirler.
2-Atamalar, Kurul’un milli grupların veya Derneğin üyelerinin olağan teklif kararları, iktisadın ve hesapların onanması oyların salt çokluğu ile olur. Eşitlik halinda başkanın oyu kararı belirler. Tüzük değişiklikleri ve Derneğin feshi 37. ve 38. maddelerde öngörülen oyların üçte iki çoğunlukla (2/3) olması halinde mümkündür.
3-Önemli sorularda, en az onbeş üyenin yazılı ve imzalı teklifi üzerine ,yazılı oylama veya isim yoklamasına karar verilebilir.
MADDE 16: HESAPLARIN DENETLENMESİ
Bir dahaki Meclisin onamasına sunuluncaya kadarki senelik tüm faaliyetlerin kontrolünü yapacak iki denetmen Genel Meclis tarafından belirlenir.Süre sınırlaması olmaksızın görevleri yenilenebilir.
MADDE 17- YÖNETİM KURULU
1- Yönetim Kurulu, izleyen maddelerde Kurul olarak adlandırılır, aralarında Başkan, en fazla oniki kişiden oluşan Başkan Yardımcıları, Genel Sekreter ve biri Derneğin hazinesinden sorumlu olmak üzere iki Genel Sekreter Yardımcı olmak üzere en fazla kırkyedi 2üyeden oluşur.Kurul , Genel Meclis tarafından , Derneğin üyeleri içinden seçilirler. Onursal üyelerde Yönetim Kurulu üyesi olarak seçilebilirler.
2- Dünyanın farklı bölgeleri ve değişik hukuki kültürler eşit olarak Kurul’da temsil edilirler. Kurul, aynı anda bir ülkeden ikiden fazla üyeyi ihtiva edemez. Bununla birlikte , Başkan, Başkan Yardımcıları3,Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları ve Onursal üyeler bu sınırlamaya tabi değildirler.
MADDE 18- KURUL’UN SEÇİMİ
1- Kurul, her kongrede kısmi yenilenmesine özen gösterir. Adaylar, Kurul tarafından , milli gruplar tarafından veya kollektif üyeler tarafından veyahut Derneğin en az yirmi üyesi tarafından yazılı olarak takdim edilebilirler.
2- Kurul, Genel Mecliste kendisine gelen önerileri ve kendi önerilerini takdim eder. Seçim mevcut üyelerle salt çoğunlukla yapılır. Meclisin onayı ile , el kaldırarak da yapılabilir. Oy birliği sağlanamaz ise veya en az yirmi üyenin talebi ile, gizli seçim pusulası yolu ile yapılır.
3- Görev boşluğu halinde, Kurul kendi üyesini kendi seçerek geçici olarak gereğini yapar. Kesin tamamlama, bir sonraki Genel Mecliste kurallar çerçevesinde oylama ile olur.
MADDE19- GÖREVLERİN BEDELSİZLİĞİ
1- Kurul üyeleri görevleri dolayısıyla ücret almazlar, bunun istisnası, büro ve idari harçlar için, Kurul tarafından belirlenen Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcılarının yıllık tazminatıdır.
2- Başkan, Kurul üyeleri veya Yönetim Kurulu üyelerinin görevlerinin ifası sırasında ve birliğin yararına yaptıkları masraflar Kurul’ un ivedi kararı ile karşılanır.
MADDE 20- DENETÇİ VE DAVETLİLER
Yönetim Kurulu , toplantılarına oy hakkı olmaksızın katılabilecek olanlar;
a- Milli grupların başkan veya delegeleri veya sayıları nekadar olursa olsun iki kişi olmak üzere kollektif üyeler,
b- Birleşmiş Milletler Organizasyonu yanında Derneğin gözlemcileri veya bölgesel organizasyonun gözlemcileri,
c- Acele davet üzerine, 2. madde uyarınca bazı konuların çalışmalarında işbirliği ve koordinasyon amacıyla , diğer uluslararası bilimsel derneklerin temsilcileridir.
MADDE 21- YÖNETİM KURULU GÖREVLERİ
1- Kurul, Derneğin idaresi ve yönetiminde en fazla yetkiye sahiptir. Tüzükte, bir başka organa açıkça verilmemiş olan tüm işlerden sorumludur.
2- Kurul özellikle aşağıda sayılan işleri yerine getirir;
a- Kurum açısından faydalı kararları , ihtiyaç halinde , sekreterliğin veya yardımcı idari merkezlerin faaliyetlerinikolaylaştırmak için, alır (madde:1).
b- Milli gruplar ile kollektif üyeler arasındaki ilişkileri sağlar ve denetler. Derneğin veya Kurul’un kararı ile mülakatlar, anketler veya uluslararası yararı olan eğitimler düzenler.
c- Kollektif veya bireysel üyelerin kabulüne veya silinmesine , onursal üyelerinin tayinlerine ve milli grupların kabulüne karar verir, ve gelen istifaları kabul eder.
d- Bireysel, kollektif ve milli grupların yıllık ödeneklerinin artışları ile birlikte Derneğin resmi dergisine yıllık abonelik ücretini, diğer yayınların satış fiyatını ve Dernek tarafından alınan uluslararası kongrelere kayıt ücretlerini belirler.
e- Derneğin dergisinin yayın, genel formu ve yayınlanması ve üst kontrolü ile ilgili prensip kararlarını alır. Derginin4, müdür, redaktörü, yazım komitesi ve diğer organlarını atar.
f- Meclisin belirlemediği hallerde , Dernek kongrelerinin yerini, tarihini ve programını belirler.
g- Genel sekreterlik tarafından hazırlanıp, komite tarafından sunulan genel durum ile ilgili raporları ve mali durum ile ilgili raporları ve bununla birlikte senelik iktisadi raporları denetler ve onaylar ve Genel Meclise sunulmak üzere raporlar hazırlar.
3- Kurul, genel olarak Derneğin gelişimi ile ilgili konularla ilgili müzakere eder ve karar alır.
4- Yürütme organı tarafından hazırlanan iç yönetmeliği onaylar.(36.madde) 5
MADDE 22- KOMİSYONLAR
Konsey araştırma konuları ve bazı noktaların organizasyonu için komisyonlar
oluşturur ve tartışılmak ve karar almak üzere onlardan raporlar ister.
MADDE 23- MURAHHASLAR HEYETİ
Yönetim Kurulu , koşulları gözönünde bulundurarak, birliğin Birleşmiş Milletler ve nezdindeki Birleşmiş Milletler’in düzenlediği kongre ve konferanslara veya başka uluslararası dernek ve Birleşmiş Milletler Danışma Organı niteliğindeki sivil toplum örgütleri olmak üzere diğer uluslararası dernek ve organizasyonların düzenledikleri toplantılara katılacak resmi üyeleri veya gözlemcileri belirler.
MADDE 24- TOPLANTIYA DAVET, GÜNDEM VE KARARLAR
1- Yönetim Kurulu, kurul olarak yılda bir kere toplanır. İhtiyaç halinde Yürütme Komitesi veya Yönetim Kurulu üyesi veya bir milli grubun şekli talebi üzerine de toplanabilir.
2- Başkan veya Genel Sekreter tarafından yapılacak davet üzerine toplanır. Toplantıya davet, toplantı tarihinden bir ay önce yazılı olarak yapılır., gündemin çeşitli noktaları davetiyede belirtilmek zorundadır. Her Kurul üyesi, gündemde yazılı olmayan konunun hazırlanması veya bu konu hakkında karar alınması için bir sonraki toplantıda ele alınmasını isteyebilir.
3- Kurul üyelerinin üçte birinin (1/3) varlığı, müzakere ve kararların geçerliliği için gereklidir. Üyeler, bir Kurul üyesi veya milli gruplarının komite temsilcilerine verecekleri ve toplantı tutanağına geçirilecek yazılı bir vekaletname ile temsil edilebilirler. İki vekaletten fazlası bir Kurul üyesine verilemez. Bu sınırlama Yürütme Komitesi üyeleri için geçerli değildir.
4- Kararlar mevcut veya temsil edilen oyların çoğunluğu ile alınır. Eşitlik halinde, Başkanın oyu belirleyicidir.
MADDE 25- ZABIT
1- Tüm toplantıların zabıtları tutulur. Zabıtlar Başkan ve Genel Sekreter tarafından imzalanır ve arşivlerde saklanır. Zabıtların toplantıda hazır bulunsun bulunmaın tüm Kurul üyelerine bildirilmesi zorunludur ve gelecek toplantıda Kurulun onayına sunulur.
2- Milli grupların ve tüm Dernek üyelerinin bilgisi için, zabıtların bir kısmı veya periyodik özetleri, zabıtların onayından sonra yayınlanır.
MADDE 26- YÜRÜTME KOMİTESİ
1- Bundan sonra Komite olarak adlandırılacak Derneğin Yürütme Komite’si ;
a- Başkan,
b- Genel Sekreter
c- Genel Sekreter yardımcılarından oluşur.
Kurul, bir veya daha fazla Başkan yardımcısını Komite üyesi olarak tayin edebilir.6
2- Komite, belirli konularda , Kurul’un başka üyelerini veya mevcudiyeti zorunlu addedilen başka kişileri toplantılara çağırabilir.
3- Komite üyeleri bu tüzüğün 17. maddesinin 2. bendinde belirtilen kısıtlamalara tabi değildirler7.
MADDE 27- KOMİTE’NİN YETKİLERİ
1- Komite, Derneğin idari organıdır. Bu niteliği ile;
a- Kurul’un ve Genel Meclis’in kararlarını ifa eder.
b- Derneğin işletmesi, güncel olayların dağıtımı , milli gruplar , uluslararası organizasyonlarve diğer bilimsel derneklerle ilişkileri sağlar.
c- Resmi organın ve Derneğin yayınlarının düzenli çıkmasını sağlar. Bu görevi için Genel Sekreter veya Bir komite üyesine niyabet verebilir. Editörle tatmin edici ifa ve ilişkiler için temel kararları alır.
d- Faaliyet, Derneğin mali ve genel durumuyla ilgili raporları hazırlar ve onay için her faaliyet sonunda Kurula sunar.
e- Her olay ve koşul için hukuki temsilciyi tayin eder.
MADDE 28- BAŞKANLIK
1- Başkan Derneğin üçüncü kişilerle ilişkilerinde Derneği temsil eder. Genel Meclis’in toplantılarını, Yönetim Kurulu’ nun ve Yürütme Komitesi’nin oturumlarını yönetir. Mani halinde , kendi seçtiği veya yokluğunda Kurul tarafından seçilen Başkan Yardımcıları tarafından ikame edilir.
2- 15. Ve 17. Maddelerin düzenlemelerine göre Başkan seçilir. Eski Başkanlar her zaman Kurul veya Komite’nin oturumlarında bulunabilir.
MADDE 29- GENEL SEKRETERLİK VE İDARE
1- Genel Sekreter, Genel Sekreter yardımcılarının yardımıyla Derneğin idaresinin sürekliliğini sağlar, Merkezi sekreteryanın kontrolü ve yönetimini temin eder. Genel Sekreter Yardımcılarından biri hazineden sorumludur.
a- Genel sekreter özellikle toplantıya davet ve iletişimden sorumludur. Zabıtların tutulması ve yollanması, kayıt ve eklerinin saklanması ve arşivlenmesini sağlar. Dernek üyelerinin listesini güncelleştirir.
b- Derginin hazırlanması ve dağıtımına ilişkin teknik görevleri yapar.
c- Milli grup ve bölgeler arası gruplarla olduğu gibi uluslar arası organizasyonlar, dernekler ve ceza hukuku ile ilgili kuruluşlarla daimi ilişkileri ayakta tutar.
2- Başkanın onayı ile Kurul’ un onayına sunulması zorunlu yıllık faaliyet raporunu düzenler
IV- KAYNAKLAR VE MALİ İŞLETME
MADDE 30- HAZİNE GÖREVİ
1- Genel sekreter hazineden sorumludur ve Derneğin kaynaklarını işletir. Aidatları toplar ve Genel Sekreterya ile işbirliği içinde bütçe, yıllık mali raporu hazırlar ve Kurul’ un onayına sunar.
2- Derginin abonelik ücretlerini toplar, mali ihtiyaçlarını sağlar, işleyerek hazırlar. Aynı hak ve görevler Derneğin kararlaştırdığı diğer yayınlar içinde geçerlidir.
3- İlke olarak, Başkan veya kurul tarafından onaylanmayan hiçbir harcamayı ödemez.
MADDE 31- İDARİ FAALİYET
İdari faaliyet her yıl 1 ocak ta başlar ve 31 aralıkta sona erer.
MADDE 32- MALİ OLANAKLAR
Derneğin kaynakları;
a- Milli grupların aidatları,
b- Asil, bireysel ve kollektif üyelerin aidatları,
c- Derginin abonman bedelleri ve diğer yayınların , Kongrelerin resmi kararlarının , editör haklarından yapılan indirimler,
d-
e- Sübvansiyon ve bağışlar,
f- Her türlü değer ve mallarının geliri.
MADDE 33- AİDATLAR
1- Her üye için Kurul tarafından belirlenen yıllık aidatı, 30 Temmuz faaliyet gününe kadar , milli gruplar ve kollektif üyeler düzenli bir şekilde hazineden sorumlu Genel Sekretere ulaştırılacaktır. Düzenli bir şekilde mali durumlarını ayarlamamış olan milli gruplar ve kollektif üyeler Yönetim Kurulu’ ndaki müzakerelerde temsil edilemezler ve katılamazlar.
2- Milli gruba ve kollektif üyelere dahil olmayan bireysel üyeler de aynı tarihe kadar, doğrudan doğruya, hazineden sorumlu yardımcı sekretere ödemede bulunacaklardır.
3- Aidatın ödenmemesi, ihtiyaçtan ve yazılı hatırlatmadan sonra, öngörülen makul süre ile, Dernekteki üyelik niteliğinin kaybı ve tüzüğün 1 in resmi dergisinin doğrudan ve düzenli olarak ellerine geçmelerini sağlamak için çalışırlar.
2- Milli bir gruba ve kollektif üyelere dahil olmayan bireysel üyeler ise Hazineden sorumlu Genel Sekretere doğrudan abonelik bedelini yatırırlar.
3- Milli grupların veznedarları üye abonelerin listesi, adresi ile birlikte abonelik ücretini gününde , düzensizliği ve kesintiyi engellemek amacıyla , ulaştırmak zorundadır.
4- Faaliyet yılında , bir sonraki senenin faaliyeti için, Yönetim Kurulu kararı ile belirlenen abonelik ücreti sabittir.
MADDE 35- BÜTÇE VE MALİ RAPOR
1- Hazineden sorumlu Yardımcı Genel sekreter Derneğin ve yayınlarının bütçesini hazırlar ve her sene, faaliyet sonunda, elde etmiş olduğu sonuçlar üzerinden rapor ve bilançolarını, Yönetim Kurulu’ nun denetim ve onayına sunar. Doğrulanmış paraları, hesap denetçilerine sunmak üzere ve Genel Meclis için son boşaltma yapılması huzurunda muhafaza eder. Bu paralar daha sonra derneğin arşivlerinde muhafaza edilir.
2- Hazineden sorumlu Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcısı, her zaman, Yönetim Kurulu’ na ve Yürütme Komitesi’ ne, derneğin mali menfaatlerine uygun düşebilecek teklifler ve telkinlerde bulunabilir.
V- İDARİ YÖNETMELİK, TÜZÜKLERİN DEĞİŞTİRİLMESİ, FESİH
MADDE 36- UYGULAMA YÖNETMELİĞİ
Tüzüklerin uygulanması amacıyla, Yürütme Komitesi tarafından hazırlanan Yönetim Kurulu tarafından onaylanan iç yönetmelik detay yöntemleri durdurabilir. Aynı şekilde, yönetmelik her zaman değiştirilebilir.
MADDE 37- TÜZÜK DEĞİŞİKLİKLERİ
1- Tüzük değişiklikleri ancak Yürütme Komitesi’ nin teklifi üzerine veya bir milli grubun
yahut Derneğin en az yirmi üyesinin yazılı sorusuyla Genel Meclise en az üç ay
önceden sunulmalıdır.
2- Tüzüklerin tüm değişiklikleri bu kurala tabidir. Niteliğini doğrulayan veya Mecliste düzenli temsilci üyelerin üçte iki (2/3) oyuyla söz konusu olur.(madde2/2)
MADDE 38- FESİH8
1- Derneğin feshi , Yönetim Kurulu’ nun teklifi , Komite’ nin meclisi özellikle toplantıya çağırması yoluyla ki en az bir ay önceden gündemi belirlemesiyle ancak mümkündür. Fesih kararı, en az milli grupların üyelerinin, bireysel üyelerin ve kollektif üyelerin katılımının veya özel bir vekaletname ile temsil edilmeleriyle sağlanan çoğunluğun üçte iki (2/3) oyuyla mümkündür.
2- Fesih halinde , Derneğin malları ,benzer bilimsel çalışmalara hizmet eden organizasyonlara ve kurumlara, yönetim kurulu’ nun teklifi üzerine,feshe hükmeden Meclis tarafından verilir.
3- Derneğin feshi, milli grupların feshi ve özel çalışmalarının devamının engellenmesi anlamına gelmemektedir.